Sesi terjah kami kali ini dibuat memang sangat last minute! Anak buah Shaklee kami ada program di Bukit Pasir, jadi kami google untuk cari penginapan. Dapatlah booking di "Minyak Beku Agrotourism Resort". 

Kami bertolak dari Melaka lewat, menunggu selesai waktu Asar. Kononnya kami fikir Batu Pahat dan Jasin, dekat sahaja. Rupanya nak mendapatkan Pantai Tanjung Minyak, jauh ke dalam. Jadi, dengan traffic dan sebagainya, hampir ke Maghrib juga kami tiba. 

Suasana seram, hanya kami sahaja rupanya yang ada di resort tersebut. Faheem awal-awal lagi dah kata:

"Faheem tak nak tidur sini"

Saya pandang suami, suami pandai saya.

"Biar betul kita ni yang?"

Tidak jadi kami unload barang, terus pusing menghala ke bandar. Esok kami datang semula untuk memancing, boleh guna bilik yang kami telah booking.

 


Kami berpatah semula ke bandar, suami terus booking hotel di bandar melalui agoda "). Lega kami anak beranak. Yang tak leganya bila tengah-tengah maghrib kami perlu melalui kawasan bukit bukau yang penuh dengan kawasan perkuburan Cina. Diam kami semua dalam kereta. Peluk sambil berzikir pada adik. Abang Faheem, dah selamat terlelap dalam ketakutan.

Hari kedua setelah bermalam di Katerina Hotel, bersarapan nasi lemak yang sedap. Dengan penuh semangat pergi melawat ke Pantai Minyak Beku. Kenapa nama minyak beku? Ada tumpahan minyak ke? Apa yang saya tahu, ianya dari kejadian pokok yang mengeluarkan /minyak dan ianya membeku sebelum mencecah ke tanah. Itu yang orang kampung panggil minyak beku.

Perjalanan dari Hotel ke Pantai minyak beku sekitar 20-30 minit. Boleh tahan juga banyak kereta di Batu Pahat ni. Jammed berpunca dari lampu isyarat yang banyak, setiap persimpangan ada lampu isyarat, Pengsan!


Bila sampai, nampak orang ramai di anjung batu ini. Suami dan anak lelaki turun nak lihat, ada 2 orang kampung sedang menebar jala menangkap ikan belanak. Memang banyak ikannya.




Ikan belanak segar memang sedap isinya, boleh digoreng sahaja atau di buat asam pedas. Memang sedaplah!

Saya kongsikan gambar yang sempat saya snapkan sambil jaga adek Zhufairah. Pemandangan di sini cantik, terdapat terminal jeti untuk ke Selat Panjang, Indonesia.




Terdapat deretan kedai yang menjual pelbagai makanan untuk pengunjung yang datang. Tandas awam dan surau juga ada. Jadi jangan risau untuk berkunjung ke sini.


Gambar di atas, adalah gambar perigi batu pahat. Sejarahnya dikatakan nama Batu Pahat datangnya dari aktiviti memahat batu diperigi tersebut. 



Melalui posting blogger pemacing tegar, terdapat 4 port memancing utama di Pantai Minyak Beku.

1. Hamparan Batu, bersebelahan dengan Balai Polis.
2. Anjung Batu di mana ikan belanak tadi dinaikkan, tetapi sukar nak hayun joran jika ramai orang.
3. Di bahagian tengah, ada tempat rehat di sini. Ikan kurau menjadi habuan.
4. Betul-betul dihujung seperti dalam gambar. Di situ katanya port menaikkan ikan tuka.

Hajat suami sambil-sambil nak cuba nasib. Tapi masa tidak menyelebahi kami. In shaa Allah kami akan meneruskan misi Terjah Travelog kami ini. Banyak tempat menarik untuk di teroka di Malaysia ")

 


 


 
 


 
 



 


 


 
 

 


 




 


 


 
Kawan-kawan, bila pandang blog rasa rindunya lahai pada blog tetapi bercuti bersawang blog ini semenjak last entri tentang tips mengajak anak syurga berpuasa --> Baca di sini last entri.

Buat pengetahuan semua, saya telahpun hamil alhamdulillah dan telahpun keguguran alhamdulillah. Saya terima dengan redha kerana itu adalah sebahagian dari ujian-ujian buat pesakit SLE. Jadi, saya agak mendiamkan diri beberapa ketika untuk mengumpul sedikit kekuatan dan saya nak ucapkan terima kasih kepada semua yang sentiasa mendoakan saya.

Baiklah, yang telah berlalu usah dikenang, Allah lebih tahu apa yang terbaik buat saya dan suami. Jadi, selepas jiwa dan emosi pulih aktiviti menyebarkan kebaikan Shaklee terus menerus saya dan suami buat (sekarang ini, suami lebih mengambil bahagian kerana ramai yang menasihatkan saya untuk berehat). Jadi, apakah aktiviti Shaklee kami yang paling latest sekali?


Yes, kami telah berkampung dari 27 Ogos 2015 yang lalu di MITC, Melaka untuk membawa dan menyebarkan manfaat Shaklee secara terus kepada masyarakat di Melaka. Pada pameran kali ini, pengunjung berpeluang untuk mendapatkan:

✔ Pemeriksaan Komposisi Tubuh
✔ Pemeriksaan Gula & Kolestrol
✔ PERCUMA Sample Produk Shaklee
✔ Demo dan penerangan produk
✔ Konsultasi Kesihatan dan Produk

Alhamdulillah kami menerima sambutan yang sangat baik dari pengunjung. Lazimnya berlaku:

"Dulu saya makan Shaklee ni, lepas tu saya stop ambil terus jerawat naik penuh muka. Saya nak makan baliklah untuk kulit saya"

Kebanyakkan pengguna tidak diservis dengan baik setelah mendapatkan produk dari pengedar mereka. Ianya adalah salah satu kerugian bagi saya kerana, pengguna tidak diguide setelah mereka membayar pengedar untuk khidmat nasihat dan konsultasi.

Ada pula kesnya, gagal menghubungi pengedar untuk mendapatkan produk maka mereka berhenti mengkonsumsi produk setelah stok suplemen di tangan telah habis. 

Melalui pendekatan pameran yang kami sertai ini, kami mendekatkan Shaklee dengan lebih mudah kepada masyarakat terutamanya di Melaka. Di Melaka kami mempunyai jaringan Pengedar Sah Shaklee yang meliputi kesemua kawasan di Melaka. Mereka boleh membuat khidmat penghantaran terus kepada anda. Rujuk list ini untuk Pengedar Sah Shaklee di Malaysia

Berkongsi dengan anda beberapa gambar di hari pertama Ekspo ini berlangsung:













Hari ini, hari terakhir kami berkampung di FAMEX untuk tahun ini. Saya sangat menganjurkan masyarakat untuk mengambil peluang untuk mendapatkan pemeriksaan secara PERCUMA di Booth 227 yang kami sediakan. Saya akui, ada segelintir masyarakat yang suka memberi pelbagai alasan untuk mengelakkan pemeriksaan kesihatan pada hakikatnya mereka takut menerima hakikat tubuh mereka tidak sihat dan memerlukan bantuan.

Pemeriksaan kesihatan adalah amat perlu, tidak kiralah secara percuma atau berbayar terutama kepada orang dewasa. Seperti mana kereta kita hantar untuk servis dan repair begitulah juga tubuh kita yang sangat memerlukan perhatian kita. Ambil tahu apa yang berlaku pada tubuh kita. Jika paras gula dan kolestrol tinggi dalam darah, pastikan kita berusaha untuk mengambalikannya kepada paras normal. Jika komposisi lemak dalam tubuh adalah tinggi, langkah-langkah untuk mengawal diet harian dan menlazimi exercise adalah sangat perlu kita buat.

Jangan kita biarkan keadaan kesihatan kita menjadi parah barulah kita mencari hospital, rawatan. Ketahuilah langkah pencengahan itu jauh lebih murah dan menjimatkan jika dibandingkan dengan anda perlu meleburkan wang ringgit untuk rawatan perubatan yang sememangnya semakin mahal setiap tahun.

Cakna kesihatan anda! Dapatkan khidmat nasihat kesihatan dan produk Shaklee dari saya, Iffah Pengedar Sah Shaklee Malaysia yang bertauliah dengan Whatsapp 013-5810 170 atau email ke m.iffahanuar@gmail.com.











Alhamdulillah, hari ini genap Super Caliph Faheem berpuasa untuk hari yang ke-22. Saya sebenarnya tidak sangka (maybe terlalu underestimate kemampuan Faheem, yang sangat kurus) Faheem mampu untuk berpuasa. Ramai sahabat minta saya kongsikan bagaimana saya menggalakkan Faheem berpuasa. (mungkin ramai ibu bapa di luar sana lebih hebat dalam mendidik anak, dan ada yang anak seawal usia 4 tahun sudah sempurna berpuasa, Allahu Akhbar, kagum saya).

Jadi, saya ambil peluang menulis ini untuk berkongsi cerita saya dan Faheem. Siapa tahu, ia mungkin membantu ibu dan ayah di luar sana untuk menggalakkan anak kecil berpuasa. Jujur saya katakan, saya dan suami pada awalnya menanam prasangka yang negatif ke atas Super Caliph kami:
"Mampu ke Faheem untuk puasa?"
Itulah persoalan yang bermain di fikiran ketika semakin hampirnya Ramadhan. Maka, pada sahur puasa yang pertama saya tidak mengejutkan Faheem kerana menyangka anak syurga ini tidak mampu berpuasa. Faheem meneruskan rutin harian ke sekolah seperti biasa. Bila pulang, pelbagai cerita yang Faheem bawa, katanya ada kawan yang puasa, ada kawan-kawan yang tidak puasa. Tanya saya:
"Faheem nak puasa esok?"
"Nak, Faheem nak puasa. Faheem nak rewards syurga dari Allah."
Allahu Akhbar, kuat keinginan Faheem membuka mata dan hati saya. Saya sepatutnya memberi galakan pada Faheem untuk berpuasa bukan menanam anggapan bahawa dia tidak mampu menahan lapar dan dahaga. Istighfar yang dalam, apa yang difikirkan itu doa dari seorang ibu. Maafkan ummi Faheem.

Hari kedua bersahur, saya mengejutkan Faheem dan alhamdulillah dengan mudah Faheem bangun untuk bersahur. Berselera makan nasi dan lauk kegemarannya ayam goreng bersama kicap ABC. Apa yang penting untuk menyokong perjuangan Faheem untuk berpuasa adalah sokongan nutrisi dari Shaklee.


Saya akan bancuhkan Faheem 3 sudu besar Meal Shakes bersama 1 sudu besar ESP. Faheem gemar meminumnya bersama susu segar dan tamar cocoa. Minuman protein inilah yang menjadi peneman dan bekalan Faheem ketika sahur dan berbuka puasa.

Uniknya Faheem ini, walaupun berpuasa dia masih boleh bermain bersama kawan, ke sekolah dan ketika petang boleh bermain glidernya disekeliling taman perumahan. Alhamdulillah. Saya dan neneknya pula yang khuatir dan risau Faheem akan penat apabila bermain, sebenarnya tidak! Setiap minggu kami akan bawa Faheem bermain bowling, walaupun di bulan Ramadhan kerana Faheem sangat sukakan aktiviti bermain bowling. Puasa tetap Faheem teruskan walaupun telah 4 game bermain bowling.

Setiap hari, pulang dari sekolah saya pasti akan memeluknya dan bertanya:
"Faheem puasa?"
"Puasa, Ummi"
"Faheem tak penat, tak lapar?"
"Faheem kan perlu belajar sabar."

Hanya tangisan di hati apabila mendengar jawapan dari Super Caliph saya ini. Alhamdulillah. Apa yang kita sebagai ibu bapa lazimikan pada anak-anak, in shaa Allah anak ini akan semat di hati dan praktikkan ia dengan baik.

TIPS MENGGALAKKAN ANAK BERPUASA

  1. Menerangkan pada anak bahawa, Allah sayang dan sukakan hamba-Nya yang bersabar. Bila Allah sayang, Allah akan berikan kita macam-macam yang baik. 
  2. Menerangkan pada anak, bahawa bila berpuasa Allah akan berikan kita 'rewards' pahala dan dapat balasan syurga. Faheem nak jumpa ummi dan abah di Syurga katanya.
  3. Tunjukkan anak dengan video, di mana kanak-kanak kecil di Gaza, Myanmar, Syria yang sedang kelaparan. Jelaskan pada anak syurga kita, kita perlu bersyukur Allah berikan kita rezeki, tidak seperti nasib anak-anak yang diuji tadi. Jadi Allah nak kita rasa bagaimana mereka berlapar dan dahaga. In shaa Allah, video adalah antara kaedah pendidikan yang sangat berkesan untuk Faheem, mungkin kerana Faheem adalah seorang yang Visual.
  4. Bila anak berpuasa, peluk dan cium mereka lebih kerap dan membisikkan pada mereka. "Anak ummi hebat, kuat barulah Super Caliph!. Anak kita suka dipuji dan mereka lebih bersemangat lagi!
  5. Istimewa apabila Faheem berpuasa, sahur dan berbuka saya akan suapkan makannya dengan tangan saya sendiri. Faheem memang saya latih dia berdikari, tetapi hadiah buat Faheem kerana berpuasa, saya suapkan makanan dan layan Faheem untuk makan sepenuhnya. Faheem sangat suka bila saya manjakannya dan memberikan layanan istimewa tersebut.
  6. Faheem suka ajak saya dan suami ke Mydin untuk membeli stok makanannya, roti, waffle, nuttella dan pelbagai lagi makanan dan minuman kegemeran akan saya belikan kerana ada masa, juada berbuka yang disediakan tidak mengenai seleranya.
  7. Duit raya? Saya kurang mengumpan Faheem dengan duit raya. Biarlah dia jelas dengan matlamat hidup di dunia ini adalah untuk mendapat keredhaan Allah SWT. 


Cabaran, mestilah ada. Minggu terakhir dengan cuaca panas yang sangat dasyat di Melaka, Faheem kalah melawannya. Nenek Faheem mulai risau apabila ada anak kecil yang meninggal dunia akibat 'heat stroke'. Syukur, hanya sehari Faheem mengalah dan perjuangan puasa diteruskan sehingga hari ini. Saya hanya menasihatkan Faheem untuk lebih mengambil cecair, tidak kiralah dalam apa jua bentuk asalkan dia minum dengan banyak. 


Lucunya melihat telatah anak berpuasa, terutama ketika saat semakin hampir untuk azan Maghrib berkumandang, pernah satu hari Faheem benar-benar letih kerana bermain sakan bersama sepupunya, hampir saja dia mengalah pada 2-3 minit terakhir! Sudah begitu hampir cekodok pisang kegemarannya diletakkan ditepi bibir. Puas dipujuk sehingga mengalir air matanya kerana tidak tahan lapar. Jadi saya faham, jangan letakkan anak  depan makanan selagi belum dengar azan Maghrib.

Minggu terakhir agak mencabar sedikit, berbuka buffet di hotel, penuh dengan makanan di kiri kanan meja orang lain, saya terus bawa Faheem keluar dari dewan makan dan mengajaknya bermain, hanya dengan bermain, dia akan lupa keletihan dan kelaparannya ") Bertuahnya anak syurga! Demi menyokong Faheem berpuasa di minggu terakhir, setiap petang saya akan menemannya untuk bermain glider dengan pelbagai gaya membawa yang ditunjukkannya. Asalkan Faheem bertahan dan terus kuat, saya akan buat apa sahaja.

Saya juga ingin berterima kasih kepada Teacher Faheem di Little Caliph, yang juga membantu menanamkan semangat untuk berpuasa. Salah satu aktiviti yang diadakan adalah membuat "Carta Puasa" untuk pelajar-pelajar. 


Comelkan carta ini? Ia dibuat oleh pelajar-pelajar sendiri. Muka sedih itu menandakan Faheem tidak puasa dan "bintang" Faheem berjaya puasa. Carta seperti ini boleh memangkin semangat anak kita untuk berlumba-lumba puasa. Ia juga boleh diapplikasikan dalam melatih anak kita solat. Cubalah, saya lakukan ini sejak mula melatih faheem untuk tidur tanpa pampers, melatih Faheem untuk bangun awal pagi dan ke sekolah tanpa ada drama-drama ") Bagi saya ia sangat berkesan!

Alhamdulillah, selamat saya kongsikan. Baca seterusnya kerana ia juga penting untuk anda. Setiap kali selepas berbuka Faheem akan mencapai vitamin-vitamin kegemarannya:
  1. OmegaGuard (Minyak Ikan)
  2. Chewable Vita-C
  3. Vita-Lea for Kids

Faheem, akan ambil dan makan vitaminnya sendiri ") Nutrisi-nutrisi ini penting untuk menyokong tumbesaran Faheem dan meningkatkan pertahanan tubuh. Akhir sekali, saya nak belanja video yang Faheem buat sendiri ") Bila sel-sel otak berhubung macam-macam kreativiti yang akan dapat kita lihat dari anak syurga ini.



Semoga Super Caliph Faheem, dapat meneruskan perjuangan Ramadhan 5 hari lagi. In shaa Allah. Anda ingin berikan nutrisi Shaklee buat si manja anda? Hubungi saya di 013.5810.170 atau email m.iffahanuar@gmail.com untuk membuat pesanan dan mendapatkan khidmat nasihat.


Raya sudah semakin dekat, perasaan ini semakin menjadi sedihnya. Skrip jawapan harus aku sediakan untuk menjawab segala pertanyaan lazim yang datang menerpa setiap kali berkumpul bersama saudara dan teman.


Semalam aku buat lagi test kehamilan, hampa keputusannya masih tidak seperti yang aku inginkan. Ya Allah, mengapa belum jua diizinkan oleh-MU untuk aku hamil. Melihat wajah suami yang benar-benar mengharap adanya benih zuriat di dalam rahim, membuat hati lebih rasa berduka. Sudah 3 tahun kita mendirikan rumah tangga, namun belum ada rezeki untuk menimang cahaya mata. Walaupun dibibirnya,
"Abang tak kisah, ini semua rezeki Allah" 
tetapi aku tahu, ibu ayahnya sudah berulang kali bertanya.
"Belum berisi lagi ke bini kamu tu?" 
maaf sayang, bukan sayang tidak mahu hamil.


Teman-teman yang baru sahaja berkahwin, masing-masing berlumba-lumba menyampaikan khabar gembira di group Whatsapp, lepas satu persatu hamil. Aku tumpang gembira dalam masa yang sama aku berduka cita. Terkadang terdetik, mengapa Allah mereka begitu mudah hamil, mengapa bukan aku? Puas dipujuk hati.

Hanya menjadi angan-angan dan harapan untuk melihat test kit pregnancy ku "Pregnant". Hanya menjadi mimpi untuk melihat senyum bahagia suami.


Adakah anda mengalami situasi di atas? Inginkah anda saya kongsikan sesuatu yang boleh membantu meningkatkan kesuburan suami dan isteri. Jangan sedih atau berduka cita jika belum lagi mendapat zuriat. Allah berikan apa yang kita perlukan bukan apa yang kita mahukan. Baca seterusnya ya, kerana apa yang saya kongsikan mungkin boleh membantu anda untuk hamil.

Faktor-faktor wanita tidak subur:

  • Kegagalan berovulasi, atau menghasilkan telur (ovum). Ini berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon.
  • Terdapat halangan dari ovum yang dihasilkan di ovari untuk bergerak ke uterus. Ini biasanya disebabkan oleh endometriosis, cyst, terdapat jangkitan, atau ketumbuhan pada bahagian berkenaan (tiub falopio).
  • Penyakit berkaitan kelamin.
  • Penyakit berkaitan masalah pelvik.
  • Merokok.
  • Pengambilan kafein yang berlebihan.
  • Terlalu gemuk atau terlalu kurus.
  • Faktor usia (Tahap kesuburan semakin menurun apabila seorang wanita mencapai umur 35 tahun).

Faktor-faktor lelaki tidak subur:

  • Bilangan sperma yang sedikit (low sperm count)
  • Sperma kurang cergas
  • Sperma yang tidak sempurna
  • Sekatan pada saluran semen
  • Pemakaian seluar dalam yang ketat menyebabkan bahagian testis menjadi panas dan menurunkan tahap penghasilan sperma.

Faktor-faktor kedua-dua lelaki dan perempuan tidak subur:

  1. Kesan dari tekanan perasaan, sakit jiwa dan pelbagai masalah berkaitan emosi.
  2. Pendedahan terhadap punca radiasi.
  3. Pencemaran contohnya disebabkan oleh racun (rumpai, serangga, etc) dan sebarang racun lain.

Dari tahun lepas, satu persatu keluarga Shaklee saya disahkan hamil. Gembira saya menerima berita kehamilan dan kelahiran silih berganti. Terbaru hari ini, anak sulung Shaklee saya, Farah Wahida berkongsi di group Whatsapp berita kehamilan yang telah lama beliau dan suami nantikan. Jadi, saya ingin kongsikan ikhtiar untuk membantu anda hamil melalui nutrisi Shaklee.

SET KESUBURAN SHAKLEE WAJIB:



Vita-E Complex with Selenium

Vitamin E ni dikenali sebagai vitamin seks. Ianya merupakan vitamin wajib untuk suami dan isteri. Bagi isteri, selenium membantu mengeluarkan lendir semasa bersama untuk membantu pergerakan sperma agar lebih tangkas dan bergaya. Ia juga boleh bekerja bersama-sama dengan vitamin C sebagai anti oksidan yang boleh menghapuskan radikal bebas dalam tubuh manusia yang menjadi punca kerosakan sperma dan ovum. Bagi lelaki pula, vitamin E membantu menjaga kualiti sperma, seseorang lelaki harus mengambil vitamin E dalam kadar yang mencukupi. 


Zinc Complex

Zinc adalah wajib untuk suami kerana ia meningkatkan hormon testosteron dan bilangan sperma. Zinc juga mampu memanjangkan jangka hayat sperma dan meningkatkan bilangan dan kualiti sperma. Selain itu, zinc boleh melawan bakteria dalam vagina isteri.

GLA Complex

Tujuan asalnya adalah untuk membetulkan kitaran haid atau membetulkan hormon wanita, kerana kitaran haid yang tidak teratur menjadi punca utama ketidaksuburan wanita. Jika isteri tidak mempunyai masalah kitaran haid, GLA bertindak dengan lebih cepat untuk membantu menghasilkan cecair pada faraj yang subur dan berkualiti. Ini amat penting untuk membantu sperma dapat hidup dengan lebih lama dalam rahim isteri.

Alfalfa Complex

Alfalfa terkenal sebagai 'perapat' di dalam jaringan produk Shaklee. Selain memberikan rasa intimasi yang lebih hebat, ia juga bertindak membantu wanita yang mengalami masalah keputihan. Masalah ini tidak boleh dipandang ringan kerana, kebersihan faraj wanita memainkan peranan yang sangat penting untuk membangkitkan 'mood' suami ketika bersama.

VITAMIN TAMBAHAN:

Seperti yang kita sedia maklum , salah satu punca ketidaksuburuan adalah kerana stress dan tidak bertenaga. Tongkat ali, kacip fatimah adalah minuman yang mudah didapati di pasaran. Walaupun ianya memberi tenaga jangka masa pendek, tapi anda harus berhati-hati dengan pengambilannya yang berterusan kerana mungkin mengandungi kandungan gula yang tinggi. Oleh itu, saranan saya di bawah merupakan vitamin penambah tenaga yang elok diambil secara berterusan untuk menjaga kesihatan anda juga.

Vita-Lea with Iron Formula

Kesuburan wanita banyak dipengaruhi oleh vitamin A. Jadi untuk cepat dapat anak, seorang wanita (lelaki juga) harus melengkapkan diri dengan mengambil multivitamin dan multimineral. Kenapa kena ambil multi? Kerana ia membekalkan vitamin dan mineral perlu dalam kehidupan kita sehari-hari, bagi memastikan kesihatan berada di tahap optimum. Mangan dan magnesium di dalam Vita-Lea membantu ereksi bagi lelaki.

B-Complex 

Vitamin2 B3, B6 dan B12 memainkan peranan penting dalam memulihkan tenaga (menukar makanan kepada tenaga). Penting bagi mereka yang hidup dalam keadaan sibuk, selepas kerja di pejabat yang memenatkan, anda memerlukan tenaga untuk bersama dengan suami/isteri. Vitamin B12 juga berperanan dalam memperbanyakkan kuantiti sperma

Vitamin B amat berperanan sebagai 'ubat penenang' atau 'anti-stress'. Dengan bebanan kerja dan hidup, pengambilan Vitamin B adalah sesuatu yang wajib untuk anda, suami dan isteri.

Sustained Release Vita-C Plus

Sebagai vitamin yang menjaga kesegahan sel, vitamin C juga berfungsi menghasilkan sel sperma yang sihat. Sperma yang tidak sihat, dan tidak bugar akan menghadapi masalah untuk bersenyawa dengan sel ovum.

Energizing soy Protein (ESP)

ESP merupakan soya pemberi tenaga kepada suami isteri untuk bersama. Selain itu ia juga merupakan protein untuk membanyakkan sperma kerana sperma bersumberkan protein.

Baiklah, lega rasanya bila saya telah kongsikan dengan anda. In shaa Allah saya yakin nutrisi Shaklee ini boleh membantu anda untuk hamil. Rezeki itu adalah dari-Nya, jadi selain dari ikhtiar dengan menjaga pemakanan dan memastikan tubuh suami dan isteri mendapat nutrisi yang mencukupi, jangan lupa kita berdoa kepada-Nya.

Doa untuk mendapat zuriat yang dimaksudkan ialah doa Nabi Zakaria;

Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:
"Ya Tuhanku, sungguh tulangku sudah lemah dan kepalaku dipenuhi uban, dan aku tidak pernah kecewa bagi berdoa kepadaMu, ya Tuhanku. Dan sungguh, aku khuatir pada keluarga sepeninggalanku dan isteriku seorang yang mandul. Maka anugerahilah aku seorang anak daripada sisi-Mu..." 
(Surah Maryam | Ayat 4-5)


Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:
Dan juga mereka (yang diredhai Allah itu ialah orang-orang) Yang berdoa Dengan berkata: "Wahai Tuhan kami, berilah Kami beroleh dari isteri-isteri dan zuriat keturunan kami: perkara-perkara Yang menyukakan hati melihatnya, dan Jadikanlah Kami Imam ikutan bagi orang-orang Yang (mahu) bertaqwa.
(Surah Al Furqan | Ayat 74)


Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:

"Wahai Tuhan kami! Jadikanlah kami berdua: orang-orang Islam (yang berserah diri) kepadaMu, dan jadikanlah daripada keturunan kami: umat Islam (yang berserah diri) kepadamu, dan tunjukkanlah kepada syariat dan cara-cara ibadat kami, dan terimalah taubat kami; sesungguhnya Engkau Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani."
(Surah Al Baqarah | Ayat 128)


Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:
“Ya Tuhanku, berilah aku dari sisi Engkau seorang anak yang baik. Sesungguhnya Engkau Maha Pendengar doa”
(Surah Al Imran | Ayat 38)


Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:

“Ya Tuhanku, jadikanlah negeri ini (Mekah), negeri yang aman, dan jauhkanlah aku beserta anak cucuku daripada menyembah berhala-berhala.”

(Surah Ibrahim | Ayat 35)


Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:

 “Ya Tuhanku, jadikanlah aku dan anak cucuku orang-orang yang tetap mendirikan salat, ya Tuhan kami, perkenankanlah doaku.”   “Ya Tuhan kami, beri ampunlah aku dan kedua ibu bapakku dan sekalian orang-orang mukmin pada hari terjadinya hisab (hari kiamat).”
(Surah Ibrahim | Ayat 40-41)



Doa Dapat Zuriat Ayat Al Quran

Maksudnya:


“Ya Tuhanku, tunjukilah aku untuk mensyukuri nikmat Engkau yang telah Engkau berikan kepadaku dan kepada ibu bapakku dan supaya aku dapat berbuat amal yang saleh yang Engkau ridai; berilah kebaikan kepadaku dengan (memberi kebaikan) kepada anak cucuku. Sesungguhnya aku bertobat kepada Engkau dan sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang berserah diri.” 

(Surah Al-Ahqaf | Ayat 15)

Moga kita semua dapat menjadikannya amalan dan mintalah dengan Sang Pencipta dengan penuh pengharapan dan ikhlas. Hak mencipta adalah hak Allah SWT. Setiap apa yang diberikan telah rapi tersemat hikmahnya. Jangan putus berdoa dan berusaha. Allah tidak suka hamba-Nya yang mudah berputus asa.

Sekiranya anda ingin mendapatk SET KESUBURAN Shaklee di atas, hubungi saya di 013.5810.170 atau email saya di m.iffahanuar@gmail.com.
Keseronokan Bengkel C.E.O disambung dengan satu lagi Bengkel buat EXECUTIVE Shaklee pada keesokkan harinya. Bengkel ini dislot khas buat Pengedar Sah Shaklee bermula dari Distributor hingga ke Senior Coordinator. Full House! 3/4 dari peserta boleh saya katakan dari 's2u Families'. Ini yang buat saya sayangkan anak cucu bisnes saya kerana mereka sangat komited menambah ilmu dan memajukan Shaklee Bisnes mereka.


Mukaddimah oleh Kak N

Dalam sesi bersama EXECUTIVE ini, kami di bawa mengenali siapakah bakal prospek kami, apakah ketakutan yang sering dirasakan oleh pengedar Shaklee, pantang larang dalam berkongsi dan yang menariknya sekali lagi saya dipertontonkan sebuah cerita oleh Mr. Bean. Cerita yang penuh pengajaran buat mereka yang ingin menjalankan bisnes.


Apa yang boleh saya kongsikan dari cerita Mr Bean di atas adalah:


  1. Kita haruslah mempunyai TARGET yang jelas untuk dicapai.
  2. ILMU adalah sangat penting untuk membolehkan kita melaksanakan tindakan dengan baik.
  3. Ramai yang akan mempersendakan dan mentertawakan usaha kita, untuk berjaya kita perlu menjadi "KATAK PEKAK"
  4. Untuk berjaya kita tidak memberi 1000 alasan sebaliknya kita memberikan 1000 cara untuk berusaha mencapainya.
  5. Usaha yang kita lakukan mestilah ISTIQAMAH dan berterusan.
  6. Musuh akan sentiasa ada, cabaran akan sentiasa datang, apa yang perlu kita lakukan bukan FOKUS kepada musuh, cabaran atau masalah tetapi kita mesti fikirkan PENYELESAIAN.
  7. Sentiasa mencari ruang untuk menggandakan usaha kita, jangan terlalu mudah berpuas hati dengan apa yang kita capai.
  8. Untuk berjaya, kita perlu BERKORBAN. Duduk dan goyang kaki tidak akan mendatangkan hasil yang mudah.
  9. Sentiasa BERSANGKA BAIK untuk memiliki hati yang bahagia lagi membahagiakan.
  10. Buatlah sesuatu kerja dengan IKHLAS, tanpa rasa iri hati pada orang lain. 



Sesi seterusnya dibawakan pula oleh Abang N

Cuba cari di manakah saya? mesti tak nampak betul?


Tekun menyalin ilmu dan elmu yang dikongsikan oleh N^2

Jangan risau, saya bukan didenda. Saya berikan seat saya kepada anak bisnes saya, Sakinah. Beliau baru sahaja mendapat kebenaran cuti dan borang penyertaan telah pun ditutup oleh penganjur. Dari Penang Sakinah dan suaminya turun untuk merebut peluang yang saya berikan kepada mereka. Alhamdulillah, mereka selamat sampai untuk sama-sama menuntut ilmu. Doakan perjalanan bisnes Sakinah dipermudahkan untuk terus menapak naik beberapa tangga lagi ke Master Coordinator. Aa meen Ya Allah.


Punya semua excited kami terlupa untuk bergambar bersama s2u Families, wanita muslimah hebat bersama saya ini adalah dari salah satu keluarga hebat s2u-Surijunior Families. Mereka ini datang dari jauh dengan anak, ada yang drive dari Penang, ada yang naik belon dari Penang. Allahu Akhbar, pasti dan yakin saya Allah akan berikan kejayaan yang hebat buat mereka semua. Aa meen Ya Allah.

Bengkel kemudiannya diakhiri dengan sesi Iftar bersama di Cafe Palm Garden. Banyak sungguh pilihan juadah yang sedap-sedap.


Meja anak cucu Liyana Hisyam


Meja keluarga Wealth & Health di bawah pimpinan Master Suraya


Meja keluarga Surijunior dan FAMAZ


Meja keluarga Empire Mama G

Sudahnya, saya terlupa snap gambar meja saya sendiri. alhamdulillah dapat makan semeja dengan anak manja saya Hasanah dan cucu Mimi Farhana. Menduga keimanan makan dengan mereka apabila suami masing-masing bawa sorang satu sup gear box ke meja! Mujur tidak terpengaruh.

Apabila selesai, masing-masing pulanglah ke destinasi masing-masing tetapi saya masih mempunyai meeting bersama Vice President Shaklee, Mr Kelmen Ooi. Banyak isu semasa dan idea-idea dijana untuk mengembangkan lagi 's2u Families' di Malaysia. Terima kasih kepada Shaklee Malaysia kerana sentiasa prihatin dengan keperluan pengedar untuk membina organisasi masing-masing.

Selesai entri saya hari ini, saya harap anda mendapat manfaat dari perkongsian saya pada hari ini. Sekiranya anda berminat untuk sertai keluarga Shaklee saya, sila hubungi 013.5810.170 atau email saya di m.iffahanuar@gmail.com.

Alhamdulillah, saya ingin mengambil masa 5 minit sahaja untuk update entri ini. Dari entri yang lalu ada saya ceritakan, saya menolak ditahan wad salah satu sebabnya kerana saya mahu menghadiri Bengkel C.E.O ini. Syukur Alhamdulillah, Allah mengizinkan saya menghadirinya. Peluang yang jarang-jarang saya dapat, duduk sebagai peserta dan pelajar! Selalunya saya di hadapan menjadi speaker.

CEO dan Executive Workshop Shaklee With Master Norita and Naquib

Bengkel khas dan esklusif bersama N^2

Apa yang menariknya bengkel ini, adalah kami diajar bagaimana mengenali personaliti diri kami melalui ujian personaliti. Mengenali personaliti diri adalah penting untuk menjadi C.E.O yang baik. 4 Personaiti utama yang di wakili oleh "The Powerful Eagle", "The Perfect Owl", "The Popular Peacock" dan "The Peaceful Dove" adalah sangat penting dalam menjayakan komunikasi yang berkesan antara Upline dan Downline di dalam organisasi Bisnes Shaklee.

DOPE Personality Test
DOPE Personality Test

Terdapat satu aktiviti berkumpulan yang menarik minat saya, di mana banyak pengajaran yang boleh saya dapat dari aktiviti tersebut. Kami dibahagikan kepada 4 kumpulan dan setiap kumpulan diberikan beberapa material untuk kami menghasilkan sesuatu dari bahan-bahan tersebut. Hasil kami tadi kemudianya akan disambung oleh kumpulan berikutnya (di sinilah tricknya) sehingga kami kembali kepada kumpulan kami semula. Adakah hasil terakhir menepati apa yang kami rancangkan dari awal aktiviti?

CEO dan Executive Workshop Shaklee With Master Norita and Naquib

Gaya-gaya seorang CEO sedang ditunjukkan di sesi brainstorm idea.

CEO dan Executive Workshop Shaklee With Master Norita and Naquib

Ini pula kumpulan suami saya, yang di beri tugas membina structure yang kukuh dan tinggi

CEO dan Executive Workshop Shaklee With Master Norita and Naquib

Kumpulan ini perlu mencipta lukisan di atas kertas mahjong.

CEO dan Executive Workshop Shaklee With Master Norita and Naquib

Sesi mak ayah bermain, anak-anak jadi pemerhati dengan pelik.

Inilah peluang para mak dan ayah bermain sakan. Anak-anak pun naik hairan melihat mak dan ayahnya sakan bermain blocks, cawan kertas, straw, puzzle dan colours. Pengajaran yang dapat di ambil dari aktiviti sangat banyak dan mendalam tetapi saya tidak mahu kongsikan di sini ianya untuk saya dan akan saya gunakan untuk mentadbir keluarga "s2u Families" dengan lebih efektif lagi.

Satu lagi sesi yang menarik perhatian saya adalah "Sesi Mak Jemah". Di dalam sesi ini, N^2 memberikan contoh bagaimana menggunakan "5 Motivasi Manusia" dalam mempengaruhi prospek dan downline untuk berbisnes. Kami juga diberikan sesi praktikal untuk sesi Mak Jemah ini. 

Bengkel ini di sudahi dengan sesi bergambar bersama para C.E.O organisasi masing-masing sebagai kenang-kenangan.


Saya ingin mengucapkan tahniah buat C.E.O dari s2u Families yang hadir ke Bengkel ini:



Saya pasti segala Ilmu dan Elmu yang kita peroleh dari bengkel ini dapat memberi manfaat dalam kita memimpin organisasi Shaklee kita dengan lebih baik lagi.

Anda ingin sertai keluarga Shaklee kami? Sila hubungi saya di 013.5810.170 atau email ke m.iffahanuar@gmail.com.
Previous PostOlder Posts Home